Specialisatiegraad - 8u per week, 2 leerjaren
Ben je klaar om je helemaal onder te dompelen in je persoonlijk zelfstandig onderzoek? Dan is de specialisatiegraad misschien iets voor jou. Je kiest bewust voor verdieping van je onderzoeksvraag op beeldend en technisch vlak.
Toelatingsvoorwaarden - stappenplan voor afstuderende leerlingen 5de of 10de jaar van de 4de graad
Motivatie indienen:
Je stelt je kandidaat, samen met een korte motivatie. Dat doe je met het vaste formulier dat je hier vindt. De deadline om dit door te geven? Twee weken vóór je geplande jurymoment. Tijdens dat jurymoment krijg je de tijd om mondeling toe te lichten waarom je dit traject wil volgen.
Toon je competentie:
Tijdens het toonmoment presenteer je je werk aan de jury, waaronder ook een extern jurylid. Je licht je werk toe en toont hoe je gegroeid bent als kunstenaar.
We bespreken je potentieel:
Na je presentatie bespreekt de jury samen met de leerkrachten en de directie jouw potentieel: zien we samen kansen om verder te verdiepen Je hoort het resultaat binnen de week na je jury.
Tip: Schrijf je gerust al in bij de start van de herinschrijvingen om zeker te zijn van je plaats. Je inschrijving is pas definitief nadat je bent toegelaten én je het inschrijvingsgeld hebt betaald.
Ben je geslaagd voor de 4de graad, maar nog niet klaar voor de specialisatie? Geen zorgen, je mag je het jaar daarna opnieuw kandidaat stellen via het traject hieronder.
Toelatingsvoorwaarden - stappenplan voor nieuwe kandidaten van buiten de academie, herkansingen van binnen de academie of voor leerlingen die geen 4de graad gevolgd hebben
Motivatie indienen:
Je stelt je kandidaat, samen met een korte motivatie. Dat doe je met het vaste formulier dat je hier vindt. De deadline om dit door te geven? Voor 1 september. Je wordt daarna uitgenodigd voor een jurymoment, samen met de atelierleerkracht(en) en de directie. Tijdens dat jurymoment krijg je de tijd om mondeling toe te lichten waarom je dit traject wil volgen.
Toon je competentie:
Je brengt een selectie van je werk mee, fysiek of digitaal, als schetsboek, moodboard of beeldmateriaal. Zo laat je zien wat je in huis hebt én hoe je werkt.
We bespreken je potentieel:
Na je presentatie bespreekt de jury samen met de leerkrachten en de directie jouw potentieel: zien we samen kansen om verder te verdiepen. Je hoort het resultaat binnen de week na je jury.